[O1] Trzeszcząca dmuchawa nawiewu - jak temu zaradzić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • strażak0998
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O1] Trzeszcząca dmuchawa nawiewu - jak temu zaradzić?

    mozliwe bo już seat exeo 1.6 mpi mial skrzynię 6
    pełen turbo
  • lukiroman
    Drive
    • 2008
    • 63

    #2
    [O1] Trzeszcząca dmuchawa nawiewu - jak temu zaradzić?

    Witam!

    Moją octavkę dopadł mały, ale straszliwie denerwujący problem.

    Przy włączonym nadmuchu wentylator trzeszczy, piszczy, kicha, prycha. Raz głośniej, raz ciszej. Zauważyłem, że przy przyspieszaniu i jeździe pod górkę jest cisza, a przy hamowaniu i jeździe z górki znów trzeszczy. W związku z tym doszedłem do wniosku, że piszczy łożysko.

    Wziąłem się więc za rozkręcanie, okazało się, że nie jest to takie trudne:


    No i wyjąłem cały wentylator:


    W książce "Sam Naprawiam" była informacja, że element jest rozbieralny - tutaj jednak nie ma żadnych śrub. Wyciąłem więc dziurę nożem na górnej części, bo myślałem że jest tam jakaś śruba, do której producent nie chciał dać dostępu - niestety nie.

    Przedmuchałem więc całość sprężarką, nasmarowałem obrotowe elementy i łożysko. Problem zniknął, cieszyłem się, poskładałem wszystko do kupy, ruszyłem w trasę i... po 10 minutach znów zaczęło, więc ponowiłem operację, nasmarowałem dokładniej, staranniej, no i znów - 10 min i trzeszczy.

    Ma ktoś jakiś pomysł, co z tym zrobić? Czy muszę wymieniać cały element?

    Pozdrawiam,
    Łukasz.

    PS. Na wentylatorze mam numer 1J1819021C, firma Valeo. Czym różnią się wentylatory o tym samym numerze, ale innej ostatniej literce - np. A, Z?
    Były: Octavia I 1.9TDI AGR 90 KM, Ford Scorpio Cosworth 2.9 211 KM, Fiat Uno Turbo ??? KM
    Jest: Octavia I Kombi 1.8T RS AUQ 180 KM, Audi S6 4.2 Quattro 340 KM

    Skoda Octavia I RS 1.8T AUQ: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=59348
    Bucik Regal Custom 3.8 V6: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=988314

    Komentarz

    • trooper
      Rider
      • 2011
      • 525
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #3
      A może spróbuj tak:
      Moja Balbina

      Komentarz

      • lukiroman
        Drive
        • 2008
        • 63

        #4
        Zamieszczone przez trooper
        Dzięki bardzo za filmik, szperałem trochę ale go nie widziałem.

        Nie wiedziałem, że górną pokrywę można w takich sposób ściągnąć, myślałem, że to nie zaczepy a jakaś amortyzacja.

        Jutro tak zrobię, zaślepię dziurę, którą zrobiłem w poszukiwaniu rozbieralności i mam nadzieję że nastanie cisza
        Były: Octavia I 1.9TDI AGR 90 KM, Ford Scorpio Cosworth 2.9 211 KM, Fiat Uno Turbo ??? KM
        Jest: Octavia I Kombi 1.8T RS AUQ 180 KM, Audi S6 4.2 Quattro 340 KM

        Skoda Octavia I RS 1.8T AUQ: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=59348
        Bucik Regal Custom 3.8 V6: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=988314

        Komentarz

        • puciłek
          Drive
          • 2013
          • 55

          #5
          lukiroman udało Ci się coś zrobić z tym trzeszczeniem, bo ja swoją kupiłem i niestety też trochę trzeszczy i puka wentylator od strony pasażera, przechodząc dalej. Kombinowałem że może to coś z klimatyzacją a w necie większość informacji, że w tym typie to normalne.
          kp

          Komentarz

          • lukiroman
            Drive
            • 2008
            • 63

            #6
            Zamieszczone przez puciłek
            lukiroman udało Ci się coś zrobić z tym trzeszczeniem, bo ja swoją kupiłem i niestety też trochę trzeszczy i puka wentylator od strony pasażera, przechodząc dalej. Kombinowałem że może to coś z klimatyzacją a w necie większość informacji, że w tym typie to normalne.
            Zrobiłem tak, jak było na powyższym filmiku. Trzeszczenie ucichło, aż nie mogę nacieszyć się ciszą wentylatora .

            Rozebrałem go na części pierwsze, porządnie przesmarowałem, przedmuchałem (było sporo opiłków). Zrobiłem jakieś 200km, jest cicho - mam nadzieję, że jak najdłużej. Bez rozebrania, tak jak próbowałem wcześniej, tak dokładne nasmarowanie nie było możliwe.

            Ale jeżeli trzeszczenie powróci kupię nowy wentylator, na Allegro używanych oryginałów Valeo jest sporo (i chyba nie boję się używki, bo w domu jest jeszcze jedna Octavia, przelot 300k km i nie ma tego problemu, więc pewnie zależy to od egzemplarza), zamiennik to koszt 170 zł.
            Były: Octavia I 1.9TDI AGR 90 KM, Ford Scorpio Cosworth 2.9 211 KM, Fiat Uno Turbo ??? KM
            Jest: Octavia I Kombi 1.8T RS AUQ 180 KM, Audi S6 4.2 Quattro 340 KM

            Skoda Octavia I RS 1.8T AUQ: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=59348
            Bucik Regal Custom 3.8 V6: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=988314

            Komentarz

            Pracuję...